Minden 30 000 Ft feletti vásárlást most ingyenesen kiszállítunk

Tanítsuk-e a gyermeket az iskola előtt?

Király Viki, 2016. 08. 12.

Nagyon nehéz feladat megtalálni azt a stratégiát, ami alapján értelmes, okos, érett gondolkodású gyermekeket nevelhetünk csemetéinkből. A gyermekek érzelmi világa nagyon törékeny, folyamatosan különböző hatások érik, legyen az pozitív vagy negatív. És bár nem is hinnénk, minden apró momentum fontos lehet a gyermek jövőbeni személyiségét illetően. Befolyásoló tényező a családi hangulat, a légkör. Az, hogy a gyermekkel kellőképp és kellő időt töltenek-e képességei fejlődése érdekében.
De ki mondja meg, mit, mikor, melyik korszakban kell elsajátítania?

Az óvodás korú gyermekek, tehát a 3-6 évesek már bontogatják szárnyaikat, miután megtanultak járni és beszélni, végre közösségi életet élnek. Kinyílnak és minden érdekli őket, mindent tudni akarnak. És ez így is van rendjén. 
De mi a helyzet, ha a gyermek igényt tart a betűk és számok elsajátítására?Hagyjuk, segítsünk, és ha tanítjuk, az milyen mértékben érdemes/ajánlott?Vajon jó, ha a gyermek már óvodás korban megtanul írni és számolni?Hogyan hat majd ez az iskolás éveire?

 Rengeteg fórumban találkozni ezekkel a kérdésekkel és a válaszok igen sokrétűek:

Vannak akik azt vallják, a gyerek igenis ismerje meg a betűket, esetleg tanuljon meg írni, ő legyen a legokosabb! Arra azonban nem mindenki gondol, hogy a gyerek amellett, hogy okosabb lesz társainál, kialakul egyfajta fölényeskedő személyisége. Hiszen nem mindenki tud írni az általános iskola első osztályában, ő viszont igen.

Ez esetben nagyon oda kell figyelni és megértetni a gyermekkel, hogy ez nem ok arra, hogy másképp bánjon azon társaival, akik még nem fejlődtek az ő szintjére.Szerencsére az általános iskolák tanítói erre fel vannak készítve és a fejlettebb gyerkőcöket próbálják másképp lekötni, míg a többiek az ABC-t tanulják.

A szülők másik csoportja, aki nem erőlteti a gyermekre a tanulást. Ha a lurkó kérdez, érdeklődik, akkor természetesen megkapja a válaszokat a kérdéseire, például, hogy hogyan kell leírni egy betűt, vagy hány darab narancs van a kosárban?

Tehát nincs rákényszerítve, saját maga tempójában hagyja a szülő felfedezni az írás és számolás világát.

Van azonban olyan, aki úgy gondolja, az óvodás gyermeknek még nem dolga ismerni a betűket vagy a számokat, azzal ráér majd az iskolában. Ezek a szülők is jól látják a helyzetet, az ő álláspontjuk, hogy a gyerek maradjon gyerek, amíg csak lehet.

 Tehát a vélemények igen szerteágazók a témával kapcsolatban, érdemes az iskolakezdés előtt kikérni a szakemberek véleményét, és a gyermek fejlettségi szintjének megfelelően tanítani, okosítani.

 

 

Vélemények

A weboldalon sütiket (cookie) használunk a felhasználói élmény javítására. Az adatvédelmi szabályzatunkat itt találja.